-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:2011 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:18

چرا محمد رضا شاه پهلوي امام خميني را به پاريس تبعيد كرد؟

امام خميني(ره) مبارزه خود عليه ظلم و ستم شاهنشاهي را از دوران نوجواني آغاز كرد و سير تكاملي آن به موازات تكامل ابعاد روحي وعلمي ايشان از يك سو و اوضاع و احوال سياسي و اجتماعي ايران و جوامع اسلامي از سوي ديگر به گونههاي مختلف يافته است وي در سال 1340 در نقش رهبريت قيام روحانيت به مبارزات خود ادامه داد. 13 خرداد 1342 امام خميني در مدرسه فيضيه قم عليه شاه سخنراني كردند و در سحرگاه پانزده خرداد 42 در حالي كه مشغول نماز شب بود، توسط رژيم شاه دستگير و به تهران منتقل و در زندان قصر زنداني شد. 19 روز بعد به زندان پادگان نظامي عشرت آباد منتقل شد. و در 11 مرداد سال 42 از زندان به منزلي در داوديه تهران برده شد و بعد به منزلي در قيطريه تهران منتقل شد و 18 فروردين 43 آزاد گرديد و به قم بازگشت. در روز 4 آبان 43 كه روز تولد شاه بود، عليه كارهاي ننگين شاه سخنراني فرمود و در سحرگاه 13 آبان 1343 توسط كماندوهاي رژيم دستگير شد و به فرودگاه مهرآباد اعزام گرديد و تحت الحفظ به آنكارا (تركيه) تبعيد شد و در هتل بوالوار پالاس اتاق 514 طبقه 4 ساكن شد و 21 آبان به شهر بورسا واقع در 46 كيلومتري غرب آنكارا منتقل شد. يازده ماه در تركيه اقامت كردند. 13 مهرماه 1344 از تركيه به كشور عراق تبعيد شد و 13 سال در عراق به سر بردند و از همان جا با دادن اعلاميه و ايراد سخنراني مردم ايران را در مبارزه عليه رژيم پهلوي رهبري نمود. در سال 1356 رژيم شاه با درج مقالهاي توهينآميز عليه امام در روزنامه اطلاعات باعث شد ملت ايران شديداً به اين امر اعتراض كنند. مردم قم در 19 دي 56 قيام نمودند و عدهاي به شهادت رسيدند. اين ماجرا منجر به مبارزات تا سقوط رژيم گرديد. رژيم شاه ديد امام(ره) دست از مبارزه بر نميدارد تصميم به بيرون كردن ايشان از عرا گرفت. در ديدار وزراي خارجه ايران و عراق در نيرويورك تصميم به اخراج امام خميني از عراق گرفته شد. روز دوم مهر 1357 منزل امام در نجف به وسيله مأموران عراق محاصره و به ايشان اعلام شد شرط اقامتش در عراق دست كشيدن از مبارزه است. حضرت امام با رد اين پيشنهاد روز 12 مهر نجف را به قصد مرز كويت ترك گفت، ولي دولت كويت با هماهنگي رژيم پهلوي از ورود امام به كويت جلوگيري كرد. ايشان پس از مشورت با فرزندش مرحوم سيد احمد خميني در 14 مهر وارد پاريس شد.چهار ماه در نوفل لوشاتو (حومه پاريس)

مستقر شد و بالاخره در 12 بهمن 57 وارد ايران گرديد و مورد استقبال بسيار با شكوه ملت ايران قرار گرفت. در 22 بهمن 57 انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني به پيروزي رسيد.(1)

پي نوشتها:

1 - حميد انصاري، حديث بيداري، نگاهي به زندگي امام خميني، ص 20 و 54 - 100، با تلخيص.



مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.